بایگانی نوشتهها
بازار جهانی فینتک جهانی بعنوان یک بازار خدمات مالی در سال 2022حدود 266.56 میلیارد دلار بوده و انتظار میرود این میزان با نرخ رشد مرکب سالانه ( 17.5 )CAGR درصد از سال 2023تا 2030 رشد داشته باشد.
قشه راه محصول یکی از برنامههای بلندمدت توسعه محصول است که اطلاعات لازم را در اختیار تمامی ذینفعان آن محصول قرار میدهد تا به آنچه که نیاز دارند در جهت هماهنگی برنامههای توسعه دسترسی داشته باشند
حداقل محصول قابل عرضه همان چیزی است که میگوید: محصولی در کوچکترین، سادهترین و اساسیترین شکل خود و ویژگیهایی که بتواند محصول مورد نظر را تعریف کند.
برای استفاده موثر از شاخص کلیدی عملکرد ابتدا باید درک کنیم KPI چیست و چه چیزهایی نیست.
سه دلیل ورود به بازار نهاد تنظیمگر، بیکیفیتی عمیق برنامهها، قوانین و مقررات و عدم امکان جهانی یا منطقهای شدن کسبوکارها اساسیترین ریشههای مشکلات فعلی هستند.
استارتاپها مثل هر کسبوکار دیگری برای توسعه محصول، ارائه خدمت و ادامه حیات باید هزینه کنند. در شرایط سخت اقتصادی امروز که هزینهها هر روز افزایش پیدا میکنند ولی درآمدها همپای آنها رشد نمیکنند، مدیریت هزینه و افزایش بهرهوری در مصرف منابع مهمتر از همیشه است.