بلاکچین و تاثیر آن در بهبود تجربه مشتری
اجرای یک برنامه مدیریت ارتباط با مشتری که مبتنی بر بلاکچین است، تجربه مشتری را متحول می کند و ارزش درک شده پیشنهادات شرکت را افزایش می دهد.
مدیریت ارتباط با مشتری مستلزم جمعآوری، مرتبسازی و تجزیه و تحلیل مداوم دادهها است که به کسبوکارها این امکان را میدهد تا تعاملات با مشتریان را شخصیتر و راحتتر کنند.
استفاده از بلاکچین برای این عملکرد،به کسب و کار اجازه می دهد تا بر اساس داده های به روز شده در زمان واقعی تصمیم گیری کند، مدیریت داده ها را سیستماتیک تر می کند. سازمان هایی که از قابلیت های بلاکچین آگاه هستند در حال برنامه ریزی برای استفاده از این فناوری در بهبود تلاش های CRM خود هستند.
در تصویر زیر نتایجی که بلاکچین در بهبود تجربه مشتری به همراه دارد را مشاهده میکنید:
اعتماد سازی در بلاکچین
اعتماد یکی از دلایل اصلی انتخاب یک کسب و کار بر دیگری است. تا به حال، ایجاد یک نام تجاری قابل اعتماد مستلزم کمپین های گسترده از سوی شرکت ها با صرف زمان، منابع و تلاش خلاقانه سنگین بوده است.
بلاکچین شفافیت را در فرآیند کسب و کار به ارمغان می آورد که به مشتریان اجازه می دهد به اطلاعاتی دسترسی پیدا کنند که باعث ایجاد اعتماد در سازمان می شود.
برای مثال، یک سازمان خردهفروشی میتواند با استفاده از ردیابی محصول با قابلیت بلاکچین اعتماد مشتری را به دست آورد که به مشتری امکان میدهد دقیقاً بداند محصول از کجا تهیه شده است و صحت آن را شفاف میسازد. این امر به ویژه زمانی مفید است که محصول مورد نظر یک کالای لوکس باشد.
شخصی سازی خدمات
جمعآوری و نمایهسازی دادههای مصرفکننده برای ارائه تجربهای بسیار شخصیشده به آنها، ارزش درک شده محصول یا خدمات ارائهشده توسط کسبوکار را افزایش میدهد.
شخصیسازی خدمات میتواند به بهبود تعامل با مشتری کمک کند، زیرا به کسبوکار اجازه میدهد کمپینهای بازاریابی هدفمندی را اجرا کند که تبدیل فروش را تضمین میکند.
تضمین حریم خصوصی مشتری در بلاکچین
استفاده از شناسه های توکن برای پروفایل های مشتری که با استفاده از بلاکچین انجام می شود، حفظ حریم خصوصی داده های مشتری را تضمین می کند که برای شخصی سازی خدمات جمع آوری می شود.
این سیستم حتی کارمندان سازمان را برای دسترسی پروفایل ها به مشتریان واقعی پیچیده تر می کند و هویت مشتریان را ایمن نگه می دارد. این امر از احتمال سرقت هویت و سایر اشکال سوء استفاده از داده ها جلوگیری می کند.
بهبود برنامه های وفاداری
پیگیری تراکنش ها همچنین به سازمان ها این امکان را می دهد که برنامه های وفاداری منحصر به فرد و سیستم های پاداش برای مشتریان عادی طراحی کنند.
بلاکچین امکان تجزیه و تحلیل تاریخچه خرید مشتری را فراهم می کند، که می تواند منجر به ایجاد پاداش های بسیار شخصی بر اساس نوع محصولات خریداری شده توسط مشتری شود.
ثابت شده است که داشتن یک سیستم پاداش که مزایای بسیار شخصی سازی شده را ارائه می دهد، حفظ مشتری در کسب و کارهای مختلف را افزایش می دهد.
ساده سازی پرداخت ها، ضمانت ها و بیمه
یکی از جنبه های اصلی تجربه مثبت مشتری راحتی است. مشتری کسب و کاری را ترجیح می دهد که حداکثر راحتی را در تمام تعاملات تضمین کند، نه فقط در فروش.
سازمان علاوه بر سادهسازی فرآیند پرداخت با به حداقل رساندن یا حذف کاغذبازی، میتواند ضمانتنامه و مطالبات بیمهای آسانتر نیز ارائه کند.
تأیید ضمانت را می توان با استفاده از سوابق تراکنش های فعال شده با بلاکچین بسیار آسان تر کرد.
بلاکچین می تواند به بررسی آسان شناسه محصول و تاریخ خرید برای پردازش گارانتی کمک کند.
تسویه خسارت بیمه نیز می تواند آسان تر شود، به ویژه در سازمان های مراقبت های بهداشتی، که می تواند زمان و مدارک مورد نیاز برای دریافت مزایای بیمه را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.
صنایعی که به شدت به دادهها متکی هستند، میتوانند با استفاده از بلاکچین برای اهرمسازی اطلاعات و بهبود روابط با مشتری، دستاوردهای بزرگی داشته باشند.
شکی نیست که بلاکچین تجربه مشتری را به تنهایی تغییر می دهد. با این حال، با استفاده از این فناوری در ارتباط با اینترنت اشیا، که مطمئناً به اندازه بلاکچین بخشی از آینده است، می توان مزایا را چند برابر کرد.
کارشناسی رسمی دادگستری، ارزشگذاری شرکت، ارزشگذاری سهام و اوراق بهادار، ارزشگذاری برند
دیدگاه خود را بنویسید