چطور برندها برای حضور در متاورس آماده شوند؟

آیا برای متاورس آماده هستید؟ با تحقیقاتی که پیش‌بینی می‌کند تجربیات دیجیتالی فراگیر به زودی برای مصرف‌کنندگان عادی خواهد شد، در این مقاله به بررسی این موضوع می‌پردازیم که چگونه برندها می‌توانند خود را آماده کنند تا آماده بهره‌برداری از این فناوری آینده‌نگر باشند.

ادغام متاورس در زندگی روزمره ممکن است واقعیتی دور به نظر برسد. با این حال، گزارش اخیر Perceptions of Metaverse Sitecore نشان می‌دهد که 88 درصد از مصرف‌کنندگان انتظار دارند که برندها در دو سال آینده در تجارب دیجیتالی فراگیر ، بفروشند یا تبلیغ کنند.

اما، آنقدرها هم که به نظر می رسد ساده نیست. حفظ شخصیت ثابت برند هنگام ورود به هر پلتفرم رسانه دیجیتال جدید بسیار پیچیده است و متاورس به دلیل ماهیت همه جانبه و بسیار تعاملی اش چالش های جدیدی را به همراه دارد.

در اینجا چند ملاحظات کلیدی وجود دارد تا اطمینان حاصل شود که برندها در زمانی که زمان مناسب برای استفاده از این فرصت جدید برای حل چالش‌های تجاری است، به درستی برای متاورس آماده می‌شوند.

استانداردها و سیاست های برند را برای متاورس ایجاد کنید

غول‌های متاورس مانند متا و مایکروسافت، در میان دیگران، اخیراً گروهی را برای توسعه استانداردهای صنعتی تشکیل داده‌اند که دنیای دیجیتالی نوظهور شرکت‌ها را سازگار می‌سازد. و در حالی که توسعه این استانداردها زمان بر است، برندها باید شروع به بررسی نحوه عملکرد متاورس خودشان کنند و استانداردهای برند خود را مشخص کنند.

برای مثال در نظر بگیرید:

  • چگونه تراکنش های مالی را مدیریت خواهید کرد؟ آیا ارزهای دیجیتال مانند NFT را می پذیرید؟
  • چگونه حفاظت از داده ها را اجرا می کنید یا در برابر بدافزار محافظت می کنید؟
  • استراتژی تبلیغات متاورس شما چیست؟

برندهایی که نتوانند به این سوالات پاسخ دهند، راه اندازی متاورس خود را پراکنده، برنامه ریزی نشده و در نهایت اتلاف وقت و منابع خواهند دید.

پایبندی به استانداردهای صنعت مکانی عالی برای شروع است، به خصوص که Web3 هنوز در حال رشد است.

با ایجاد مدبرانه نقشه راه و معیارهایی برای نحوه راه اندازی تجارب دیجیتالی نسل بعدی، برند شما قادر خواهد بود با موفقیت به Web3 منتقل شود و مزیت رقابتی خود را حفظ کند.

بدون تعصب بسازید

 با آغاز مرحله بعدی اینترنت (Web3)، فرصتی منحصر به فرد برای ایجاد محیطی فراگیر برای تعامل و یادگیری افراد وجود دارد.

با این حال، مانند هر رسانه جدید، همیشه فرصت‌های جدیدی برای بازیگران بد وجود دارد و قبلاً گزارش‌هایی مبنی بر آزار و اذیت در متاورس وجود دارد. بسیار مهم است که برندها برای ایجاد فضایی که در آن مردم احساس قدرت، مشارکت و امنیت کنند، پلتفرم‌های جدیدی را تطبیق داده و بسازند.

برای کاهش تعصب در متاورس، برندها باید تیم متنوعی از توسعه‌دهندگان و فن‌آوران را برای ایجاد تجربه‌ای فراگیرتر از ابتدا جمع کنند.

برندها باید با افراد با پیشینه‌های مختلف همکاری کنند و به دنبال نظرات سازمان‌های مردمی برای به دست آوردن زمینه و منبع دردناکی باشند که اغلب در فناوری فعلی نادیده گرفته می‌شوند.

با مشاوره با یک تیم متنوع، برندها می توانند اطمینان حاصل کنند که هر دیدگاهی را در نظر می گیرند و بنابراین یک متاواستر فراگیرتر برای هر مشتری ایجاد می کنند.

فراتر از نژاد، سن، جنسیت و هویت، برندها باید برای افرادی با توانایی‌های متنوع نیز بسازند. بسیاری از توسعه دهندگان و سازندگان با مقررات انطباق آنلاین مانند ADA تجربه دارند و سازندگان متاورس باید رویکردهای مشابهی را برای ایجاد تجارب سازگار و قابل دسترس اتخاذ کنند.

از آنجایی که بخش زیادی از Web3 هنوز قلمروی ناشناخته است، این به برندها یک بوم خالی می‌دهد تا تجربه‌ای در دسترس ایجاد کنند که ممکن است قادر به ارائه آن در برنامه‌ها یا وب‌سایت‌های دیگر نباشند.

با دنیای جدید تبلیغات سازگار شوید

ما شاهد تغییر بزرگی در دنیای تبلیغات هستیم، زیرا برندها دیگر نمی‌توانند تبلیغات ناخواسته را به گروه‌های تصادفی از افراد نمایش دهند.

در عوض، تبلیغات باید به کسانی برسد که به طور فعال به یک نام تجاری و تجربه ای که آن ایجاد کرده است علاقه مند هستند – مفهومی که در متاورس تقویت می شود.

همانطور که متاورس قدرت پیدا می کند، برندها در حال آزمایش تجربیات همه جانبه ای هستند که به آنها امکان می دهد به مشتریان بالقوه دست یابند و در عین حال مشتریان وفادار خود را حفظ کنند. برای مثال Wendy’s تعامل مصرف‌کننده را در «Wendyverse» خود بازی‌سازی کرده است، جایی که مصرف‌کنندگان می‌توانند غذای رایگان را در زندگی واقعی «باز کنند».

این نمونه خوبی از یک تجربه “فیگیتال” است که به طور یکپارچه اجزای فیزیکی و دیجیتالی را با هم ادغام می کند تا مشتریان را درگیر کند و نشان می دهد که چگونه برندها می توانند با تغییرات در تبلیغات سازگار شوند تا با مشتریان به روش های منحصر به فرد و استراتژیک ملاقات کنند.

با ظهور Web3 و متاورس، مصرف کنندگان انتظارات زیادی از نحوه مشارکت برندها دارند. Sitecore دریافت که 87٪ از مصرف کنندگان می گویند متاورس نقش بزرگی در نحوه خرید و تعامل آنها با برند ها ایفا می کند که این خرده فروشان را مجبور می کند چابک بمانند.

آنها باید بتوانند به سرعت گرایش ها و خواسته های مصرف کننده را شناسایی کرده و در زمان واقعی با آنها سازگار شوند. در غیر این صورت ممکن است در جذب و حفظ مشتریان از رقبای خود عقب بمانند.

برندها درباره ورود خود به وب 3 بحث می کنند و همانطور که شروع به توسعه استراتژی های خود می کنند، بسیار مهم است که هویت برند در ترجمه گم نشود. سفر به یک پلتفرم دیجیتال جدید هرگز آسان نیست و باید با یک برنامه ریزی دقیق انجام شود، در غیر این صورت تجارب برند از بین خواهد رفت که می تواند به وفاداری مشتری، شهرت برند و نتیجه نهایی آنها آسیب برساند.

با اولویت دادن به فراگیری، استانداردهای برند و انعطاف‌پذیری، برندها می‌توانند تجربیاتی فراتر از تصور ایجاد کنند که به روش‌های نوآورانه و مرتبط به مشتریان خود برسد.