برنامه کسب وکار یا طرح تجاری (BP )
طرح تجاری، نوشت های توصیفی و جامع در مورد کسب وکار یک موسسه، گروه یا فرد کارآفرین است. این طرح حاوی بررسی های دقیقی در خصوص تولیدات یا خدمات یک شرکت، بازار و مشتریان، رقبا، منابع انسانی، منابع تامین مالی، تکنولوژی و ابعاد فنی محصول یا خدمات و ... است.
یکی از مهمترین کارکردهای طرح تجاری این است که با تدوین آن، کارآفرین می تواند عوامل داخلی و خارجی درگیر در کسب وکار خود را شناسایی و اثر آنها را بر روی فعالیت خود بررسی نماید. همچنین طرح تجاری به عنوان نقشه راه (Road map) شرکت می باشد که مسیر حرکت شرکت را تعیین می کند. نهایت اینکه طرح تجاری به عنوان یک سند کلان است که از آن انواع گزارشات مورد نیاز شرکت جهت توجیه مخاطبین استخراج میگردد.
دیدگاه خود را بنویسید